Tuesday, February 24, 2009

What would you do?

I have some more baby news... Damn Chrissie...
Remember we went to that wedding in Coronado last summer? Well, that couple is having a baby October 7th also...
That is Gram Pam's, brother's, daughter... Did you follow that? or Sam's cousin Ronnie will be a Grampa at the same time!!

Anyway... Chrissie quit with the baby dust already!!!!

I also have some other news I don't know how to handle... I don't know what to do... maybe you guys can give me some advice...

Ok... remember my 83 yr old neighbor Manny? [Never been married, no kids, has been our neighbor up here for almost 20 yrs] The one who LOVES to talk... "Patience is a virtue" Remember him? Well anyway... he was recently diagnosed with cancer and was going to the VA hospital for Chemo... The shuttle picks him up from home and takes him...
So anyway, Sam and I have been noticing he hasn't been around in about a month now... and we got worried... so we went by the house and knocked on the door... no answer... his car is there tho... so I came home and called the VA hospital... [nope he is not admitted at the moment] so Sam and I went back over there looking through the windows... Nope he is not there... So I call the VA hospital back and was told they could not tell me if he passed away... WTH? Jeepers...
Damn it I told him to put us down as an emergency contact... UGH!!! I then called all the area hospitals... nope not admitted?
So I called Gram Pam... [Manny has a crush on Gram Pam] so Gram Pam called her friend who is a Sheriff... and she said... call the police and have them do a welfare check on the house, then file a missing person report on him, then they will tell me if he passed away or not...
Hence my problem, I feel its wrong for me to do that... I think he must have passed away at the VA hospital... I don't want to waste police time doing that... I want them out there catching criminals, not finding out if my neighbor died... yanno?
If he did pass away... Ill find out sooner or later... right?

I don't know what to do on this situation.... What would you do?


Ok... since I wrote all that... I found out some more news... I called my horse neighbor... she is closer to his house than I am... She said about a month ago, an ambulance came and picked Manny up...

So I called our local hospital and let me tell you they were WAY nicer than the damn VA city hospital was... Sheesh... They told me he was admitted into emergency on Jan 30, then discharged to another hospital...

So I tried calling that hospital but the name she gave me must have been wrong because I have called 2 more hospitals close to the name she gave me... and they have no record of him? Hhhhhmmmm???? WTH???

I googled an obituary on him but nothing comes up... Maybe he slipped and fell and is in an orthopedic unit somewhere...

Ok now what should I do? What would you do?

5 comments:

Jeanne said...

WOW.....hmmmm....ARE you listed as his next of kin? If you are, then I would call the local police department and tell them that you are concerned for his wellbeing (HELL, he might be inside the house needing help....or he may be laying dead in there and DON'T LAUGH....my girlfriend and her husband found the husbands 52 year old best friend dead in his house just last week!!!) Yep, I would start with the police. They should be able to help you....I would think....

((hugs))
Jeanne

Chrissie said...

I think I'm like Jeanne I would tell the police you haven't seen him in a month can they come check the house and make sure he's not in there.
If he doesn't have any relatives nobody else is gonna be looking for him. It's up to you guys even though you're not family.
I would just be a concerned neighbor.
Take care, Chrissie
p.s. I think I got my dust under control now. I hope. Nobody else near me better turn up. You know I was jinxing Megan too. I haven't heard from her she's out of town. lol.

Missie said...

Keep that baby dust away from my family!! Nicci is only 18 and way too young to have a baby! LOL

Phil The Thrill said...

I say you should try to find out. Maybe he didn't pass away and maybe he really is missing. Who knows?

Gram Pam said...

See Kendra, I think i was right in that you still call the police...They are here for us to "Protect and Serve"......thats why we have them...it could only help not hinder them...besides that we all have to look after each other, right?? And what it takes a phone call?? and you meeting them over there. We might find out more on him, I would like to know whats really going on. If you want, wait till i get out there on friday and be with you when you call.....XOXOX, Gram Pam